REGULAMIN
REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUG BIURA TURYSTYCZNEGO SUDECKA KRAINA
I OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA
- Organizatorem wycieczek jest Biuro Turystyczne „Sudecka Kraina” z siedzibą w Jeżowie Sudeckim przy ul. Ogrodowej 3 / 4.
- Prawa i obowiązki Uczestników wycieczek oraz biura określają przepisy Kodeksu Cywilnego, „Umowa cywilna o świadczenie usług” zwana dalej umową.
- W ramach ceny jednodniowych wycieczek biuro zobowiązuje się zapewnić: realizację autorskiego programu wydarzenia, opiekę licencjonowanego przewodnika górskiego sudeckiego lub pilota wycieczek, wyspecjalizowanego instruktora.
- Udział w wycieczkach mogą brać osoby pełnoletnie i niepełnoletnie pod opieką prawnych opiekunów.
- Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania zaleceń osoby reprezentującej Biuro.
II ZAWARCIE UMOWY
- Zawarcie umowy z Klientem biura następuje po zapoznaniu się przez Klienta z ofertą na stronie internetowej sudeckakraina.pl lub w opisie wydarzenia na Facebook Sudecka Kraina oraz akceptacji warunków uczestnictwa (do wglądu na www.sudeckakraina.pl)
- Przez zawarcie umowy, akceptację warunków umowy i uczestnictwa rozumie się przesłanie rezerwacji/ zapisu na wydarzenie przez formularz kontaktowy na stronie sudeckakraina.pl, na email sudeckakraina@tlen.pl lub messenger Facebooka Sudecka Kraina.
- Dane osobowe zawarte w umowie podlegają ochronie zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych (z dnia 10.05.2018r.). „Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych”.
- Każdy Klient imprezy turystycznej zobowiązany jest do dokonania niezbędnych wpłat przed rozpoczęciem imprezy pod rygorem zerwania umowy.
III WARUNKI PŁATNOŚCI
- Klient biura zobowiązuje się do przestrzegania terminów i wysokości wpłat na imprezę turystyczną wg następujących zasad :
- a) gotówką lub kartą należy opłacić osobiście w miejscu rozpoczęcia wycieczki lub poprzez stronę internetową – płatności online.
- b) przelewem należy opłacić najpóźniej na dwa dni przed wycieczką (do godz. 14:00) oraz wysłać emailem dowód potwierdzający dokonanie wpłaty.
- Brak dokonania wpłaty w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w imprezie turystycznej organizowanej przez biuro.
IV ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIURA i KLIENTA
- Biuro zobowiązuje się do świadczenia usług w sposób zgodny z ofertą i warunkami umowy oraz ponosi odpowiedzialność za przebieg imprezy turystycznej zgodny z programem i świadczeniami zawartymi w kosztach imprezy.
- Biuro odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o udział w imprezie turystycznej za wyjątkiem gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta, działaniem osób trzecich nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie oraz jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, działaniem „siły wyższej”. Biuro nie odpowiada za niezrealizowanie programu wynikłe z przyczyn od niego niezależnych takich jak: warunki atmosferyczne, oczekiwanie na granicy, strajki itp.
- Biuro nie ponosi odpowiedzialności za bagaż oraz rzeczy osobiste Klienta.
- W przypadkach nadzwyczajnych, niezależnych od biura, biuro zastrzega sobie prawo zmiany warunków umowy takich jak program imprezy. O zmianach biuro zawiadomi Klienta na 2 dni przed terminem imprezy, chyba że czynniki od których zależna jest realizacja programu pojawiły się w późniejszym terminie, w takim przypadku biuro poinformuje Klienta bezzwłocznie.
- Biuro zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy turystycznej, jeżeli nie zostanie sprzedanych, co najmniej 50% miejsc w zaplanowanym terminie wycieczki. O odwołaniu wycieczki Klient będzie poinformowany w formie elektronicznej (np. poprzez SMS-a, e-mailem) lub telefonicznie w terminie nie krótszym niż dzień przed imprezą oraz otrzymana ofertę zamiany terminu wycieczki na inny. Brak akceptacji przez Klienta innego terminu powoduje niezwłocznyą zwrot całości wpłaconej kwoty.
- W czasie trwania imprezy Klient jest zobowiązany stosować się do wskazówek pilota/przewodnika. Biuro zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy z winy Klienta w trybie natychmiastowym w trakcie jej realizacji, jeżeli Klient rażąco utrudnia sprawne realizowanie programu imprezy. Wszelkie koszty związane z rozwiązaniem umowy w takim przypadku ponosi Klient, natomiast kwoty wpłacone z tytułu uczestnictwa w imprezie turystycznej na rzecz biura nie podlegają zwrotowi. W przypadku osób niepełnoletnich rażąco utrudniających realizację programu, odpowiedzialni są opiekunowie prawni.
- Nie podlega zwrotowi wartość świadczeń, które nie zostały w pełni wykorzystane przez Klienta, a rezygnacja z tych świadczeń leży po stronie Klienta.
- Klienci ponoszą odpowiedzialność materialną za wyrządzone z własnej winy – przez siebie – szkody materialne i osobowe. Za szkody wyrządzone przez osoby niepełnoletnie odpowiadają prawni opiekunowie.
- Kolejność wymienionych w programie punktów może ulec zmianie lub w sytuacji „siły wyższej” (np. załamanie pogody w górach) program może zostać zmieniony. Decyzje co do zmiany trasy podejmuje Organizator.
- W przypadku imprez krótkotrwałych, trwających do 5 godzin B. T. Sudecka Kraina nie oferuje ubezpieczenia NNW. Ta kwestia pozostaje po stronie Klienta.
- W przypadku imprez całodniowych oraz wielodniowych Klient objęty jest ubezpieczeniem NNW.
- Uczestnik wydarzenia odłączając się od grupy lub opuszczając miejsce wydarzenia ponosi sam odpowiedzialność za zaistniałe zdarzenia, wynikłe po tej czynności.
- W przypadku oddalenia się Klienta od grupy, bez poinformowania przedstawiciela Biura, Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zdarzenia losowe.
V REZYGNACJA Z IMPREZY
- Rezygnacje z udziału w imprezie turystycznej przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej (mail, sms, Messenger Facebooka). Za datę rezygnacji przyjmuje się dzień jej wpływu podanymi kanałami przekazywania informacji.
- Jeżeli Klient odstępując od umowy wskaże inną osobę spełniającą warunki uczestnictwa w imprezie turystycznej, przekaże uprawnienia i obowiązki, wynikające z umowy, w terminie nie późniejszym niż 2 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, biuro nie będzie żądało żadnych kwot z tytułu odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Klient w ramach rezygnacji z imprezy wskaże zamiennie inny termin, Organizator dokona zamiany terminów bezkosztowo.
- Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie turystycznej z przyczyn niezależnych od Klienta - przypadek losowy (np. choroba własna, śmierć członka najbliższej rodziny, utrata dachu nad głową) - Biuro zwraca wpłaconą kwotę pomniejszoną o rzeczywiste koszty poniesione przez Organizatora.
- W przypadku rezygnacji Klienta z udziału w imprezie Biuro z uwagi na poniesione koszty organizacji wydarzenia zastrzega sobie prawo dokonania potrąceń z wniesionych przez Klienta opłat wg następujących zasad.
- a) rezygnacja w terminie od 3 do 2 dni przed datą rozpoczęcia wycieczki do 50 % wartości imprezy.
- b) rezygnacja w przeddzień lub w dniu wycieczki – 100 % wartości imprezy.
VI REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje powinny być wniesione w formie pisemnej, w pierwszej kolejności u pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy lub drogą mailową sudeckakraina@tlen.pl w ciągu 3 dni po zakończeniu imprezy. Reklamacje nie spełniające powyższych wymogów nie będą rozpatrywane przez biuro.
- W trakcie trwania imprezy reklamację w formie ustnej należy złożyć do przedstawiciela Biura, który zobowiązany jest do jej przyjęcia i w miarę możliwości natychmiastowego rozpatrzenia.
- Po zakończeniu imprezy reklamację należy wnieść w formie pisemnej na adres Biura lub elektronicznie na adres sudeckakraina@tlen.pl w ciągu 3 dni po zakończeniu imprezy. Reklamacje nie spełniające powyższych wymogów nie będą rozpatrywane przez Biuro.
- Biuro udzieli odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie, a w razie braku porozumienia przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.